Dowiedz się więcej o audycie sklepu.

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja przedsiębiorstwa, firmy czy spółki pod kątem różnych czynników, np. finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie perspektyw rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak metadane, hierarchię nagłówków, kod strony, prędkość ładowania się witryny i wiele innych elementów. Oprócz samego wykazania błędów oraz nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone też instrukcje co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod względem użyteczności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, jak również prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykryła ona wszystkie błędy na stronie i – co najistotniejsze – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Sygnały, że trzeba zlecić audyt SEO

Online można znaleźć sporo stron i narzędzi, przy użyciu których szybko i za darmo wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Plusy takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Długo by wyliczać. Wersje testowe czy też darmowe narzędzia z niewielką liczbą funkcji, nie są doskonałe. Jeżeli już odnajdą pewne błędy na stronie, to zapewne nie wszystkie. Wiele problemów (przykładowo w kodzie) spostrzec można jedynie w trakcie analizy dokonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się na ogół od kilkunastu dni do blisko 30 dni. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego sporządzenia. Audyt płatny pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze błędy ukryte w witrynie. Jeśli strona została postawiona na platformie pokroju Shoper czy Magento albo na bezpłatnym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być dużo. Jeśli witryna wolno się ładuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to znaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim rozwiązaniem.

Jakie problemy ujawnia audyt SEO?

Dokładnie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić szereg wad witryny, m.in:

  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • przyczyny niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • jakość kodu strony,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]