Więcej o pozycjonowaniu stron www.
Znamy trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– miejscowość (np. “weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Widzew”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów zamieszkujących na tym samym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy firma ma nieduży budżet reklamowy i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi typ pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips MG5720/15 szara,
– telefon Samsung Galaxy A50 biały,
– obuwie sportowe Adidas Hard Court czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne szczególnie dla sklepów online. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Święto Pracy lub Dzień Ojca. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej należy zacząć je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść strony internetowej.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]