Oferta PBN w dobrej cenie. Przekonaj się co dla Was stworzyliśmy.
Aby konsument spostrzegł twój biznes musisz nie tylko mieć firmową stronę www, ale także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe fachowe i pomocne dla potencjalnego klienta artykuły. Jednak nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci blogów.
PBN – przydatne jako komponent złożonej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez sporą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci serwisów są zazwyczaj stosowane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii marketingowej, co wypada mocno zaakcentować, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest niestety to, że ich wykonanie wymaga sporych nakładów finansowych, a potem należy przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.
Jak zastosować PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem
Prywatne sieci serwisów znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej telefon czy e-mail, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym rejestrze firm czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Kolejny efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z dodaniem linku do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na różnych blogach zewnętrznych traktują jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, godne uwagi teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL, gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z finansami, prawem, aktualnymi wydarzeniami i zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO