Korzystna oferta kampanii SEO.

Firmy lub właściciele witryn internetowych, którzy chcą pojawiać się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie starań na własną rękę. Nie mając rozeznania w kwestii SEO i nie śledząc codziennie wiadomości o zmianach w algorytmie Google, trudno działać właściwie i – najważniejsze – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przekazane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam również eksperci od kodowania, projektowania graficznego, kampanii Google Ads oraz copywritingu, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Cechy dobrej agencji SEO

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Czym kierować się w trakcie wyboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy wybrać markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych marketingowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach publikują zakładkę z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę należy zapoznać się ze opisy takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia i z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są transparentne: zawiadamia o harmonogramie zadań na zbliżające się tygodnie, jak również dostarcza sprawozdanie z wykonanych działań i ich następstwa.

Inna niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu działań do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszperać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych do tej pory działaniach SEO i o kluczowych dla klienta usługach lub produktach, które pragnie wypromować.

Rozliczenie za rezultaty – czy to właściwa forma rozliczenia z firmą SEO?

Przezornie warto potraktować agencje SEO, które proponują typ współpracy z opłatą za uzyskany wynik. W takim modelu płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 bądź pierwszej strony wyników). To nadal całkiem popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać szybki efekt naruszając reguły określone przez Google. Stale uaktualniany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny dobra firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Jeśli idzie o opłatę za działania agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – zwykle w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu potrzebne są wyższe nakłady finansowe, aby opracować szczegółowy audyt SEO, a potem wykonywać wszelkie wyliczone w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają dużo niższe.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]